Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Ta witryna używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz je w każdej chwili zmienić. Szczegóły znajdziesz w polityce plików cookie.
 
Region:Górny Śląsk|zmień
Drukuj
A A A
 
 
 
 

Częste pytania

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania związane z formularzem Odczytu licznika.

Kto może korzystać z formularza "Odczyt licznika"?

Zdecydowana większość Klientów TAURON z Górnego Śląska może podawać stan licznika za pomocą aplikacji, przy czym:

  • Klienci korzystający z Telerachunku / E-odczytu otrzymają informacje o kwocie do zapłaty i terminie płatności.
    Na podstawie podanego odczytu zostanie wystawiona faktura
  • Odczyt podany przez osoby korzystające z rachunków prognozowanych zostanie przyjęty jako kontrolny.
    Podany stan licznika będzie uwzględniony w rocznym rozliczeniu zużycia energii

Klienci spoza Górnego Śląska mogą zgłaszać odczyt za pomocą innego formularza (dostępny po wybraniu właściwego regionu w prawym górnym menu).

Posiadacze licznika przedpłatowego nie mogą skorzystać z tej opcji z powodu innych zasad rozliczania zużycia energii elektrycznej.

Co jeśli nie mam Telerachunku / E-odczytu, a zgłoszę odczyt?

Odczyt zostanie przyjęty wyłącznie jako odczyt kontrolny i będzie widoczny dopiero w rocznym rozliczeniu zużycia energii.

Czy trzeba wpisywać wszystkie dane i gdzie ich szukać?

Wszystkie dane o które prosimy w formularzu Odczytu licznika, są niezbędne do prawidłowego wystawienia faktury:

  • 10- cyfrowy numer ewidencyjny rozpoczynający się od cyfry 3 znajdziesz na fakturze (po lewej stronie nad tabelą)
  • PESEL możesz sprawdzić na dowodzie tożsamości
  • Odczyt - spisz z licznika

Co jeśli się pomylę i wyślę błędne dane?

Aplikacja działa w taki sposób, aby jak najlepiej zabezpieczyć Klientów przed popełnieniem pomyłki. W trakcie podawania stanu sprawdzamy:

  • Czy numer ewidencyjny pasuje do numeru PESEL (w bazie TAURON)
  • Czy podany stan licznika jest wyższy / niższy od poprzedniego odczytu
  • Jeśli odczyt jest wyższy - czy poziom zużycia jest zbliżony do średniego zużycia energii w poprzednich miesiącach

W przypadku pomyłki - poinformuj nas o tym za pomocą formularza kontaktowego lub zadzwoń pod numer 303 0 606 (pon.-pt., 7:00 - 18:00).

Czy mogę sobie obliczyć rachunek za prąd zanim prześlę odczyt formularzem?

Tak, w celu obliczenia orientacyjnej kwoty rachunku skorzystaj z kalkulatora zużycia energii.

Obliczona w kalkulatorze kwota nie może być podstawą roszczeń wysokości rachunku za prąd.

Jak się dowiem, ile i do kiedy mam zapłacić?

Informacja o kwocie do zapłaty pojawi się zaraz po przesłaniu odczytu, a dodatkowe informacje otrzymasz na adres
e-mail.

Dlaczego nie otrzymałem kwoty do zapłaty?

Być może doszło do awarii formularza lub nie korzystasz z Telerachunku / E-odczytu.

W przypadku, gdy podejrzewasz awarię - poinformuj nas o tym za pomocą formularza kontaktowego lub zadzwoń pod numer 303 0 606 (pon.-pt., 7:00 - 18:00).

Skąd będę wiedzieć, że odczyt został przyjęty?

Zostaniesz o tym powiadomiony na stronie zaraz po przesłaniu odczytu, a także dostaniesz od nas wiadomość e-mail z potwierdzeniem złożenia odczytu.

Co zrobić, jeśli nie otrzymam potwierdzenia podania odczytu?

Jeśli nie otrzymasz ich w ciągu 24 godzin - poinformuj nas o tym za pomocą formularza kontaktowego lub zadzwoń pod numer 303 0 606 (pn.-pt., 7:00 - 18:00).

W jakich terminach podawać odczyt licznika?

Podawaj stan licznika zgodnie z terminami ustalonymi w umowie, najpóźniej jednak do 22 dnia miesiąca (co miesiąc lub dwa miesiące w zalezności od dokonanego wyboru).
Na zapłatę wystawionej faktury masz 21 dni.

Co jeśli zapomnę podać odczyt licznika w terminie?

Zostanie wystawiona faktura za prąd na podstawie prognozowanego zużycia.

Co jeśli podam ten sam odczyt dwa razy?

Otrzymasz informację, że w danym okresie rozliczeniowym odczyt został już podany i nie wpłynie to na wysokość wystawionego rachunku.

Co zrobić, jeśli nie mogę podać odczytu przez formularz internetowy?

Zawsze możesz go podać poprzez stronę mobilną http://mobi.tauron-pe.pl/ wykorzystując do tego celu telefon komórkowy lub smartphone, jak również telefonicznie dzwoniąc pod numer 32 303 0 606 (pn.-pt., 7:00-18:00).

Jak wyczyścić pamięć/dane w formularzu "Odczyt licznika"?

Dokonując Odczytu licznika poprzez naszą stronę korzystasz z tzw. przeglądarki internetowej.

Każda przeglądarka internetowa ma możliwość zapamiętywania danych formularza Odczytu. W tym celu przeglądarka wykorzystuje tzw. pliki Cookie, które są zapisywane na dysku Twojego komputera. Aby usunąć zapamiętane w formularzu dane, musisz usunąć właśnie te pliki.

Aby tego dokonać w swojej przeglądarce musisz wejść w Opcje (zazwyczaj menu Narzędzia) i tam wyszukaj odpowiednie opcje.

Aby ułatwić Tobie ten proces przedstawiamy poniżej krótką intrukcję jak tego dokonać w zależności od posiadanej przeglądarki internetowej.

W tym celu wybierz jeden z poniższych punktów i wykonaj poniższe kroki:

  1. Mozilla Firefox - wybierz z górnego Paska menu
    • Narzędzia > Wyczyść historię przeglądania > Rozwiń Szczegóły > Zaznaczamy tylko Ciasteczka > Wyczyść teraz
  2. Opera - wybierz z górnego Paska menu
    • Narzędzia > Wyczyść historię przeglądania > Rozwiń Szczegóły > Zaznaczamy tylko Usuń wszystkie ciasteczka > Usuń
  3. Internet Explorer - wybierz z górnego Paska menu
    • Narzędzia > Usuń historię przeglądania > Zaznaczamy tylko Pliki cookie > Usuń
  4. Google Chrome - wybierz z górnego Paska menu
    • Ustawienia > Narzędzia > Wyczyść dane przeglądania > Zaznaczamy tylko Usuń pliki cookie oraz inne dane witryn i wtyczek > Wyczyść dane przeglądarki