Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Ta witryna używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz je w każdej chwili zmienić. Szczegóły znajdziesz w polityce plików cookie.
 
Region:Górny Śląsk|zmień
Drukuj
A A A

Umowy na zakup energii

Procedury, dokumenty i umowy w poszczególnych przypadkach.

Uwaga - Umowę na zakup energii podpisujesz, gdy obiekt podłączony jest już do sieci energetycznej.

 
 
 
 

Firma w nowym budunku

Budynek własny lub kupiony od dewelopera.
 
  • Sprawdź czy masz umowę przyłączeniową z dystrybutorem.
  • Sprawdź, czy masz dostateczny przydział mocy.
  • Sprawdź, czy masz licznik w budynku.
  • Wybierz produkt energetyczny (taryfę).
  • Wypełnij i wyślij wniosek lub protokół i załącznik.
  • Otrzymasz pocztą umowę. Podpisz ją i odeślij.
  • Uruchomienie dostawy prądu.

Firma w wynajętym lokalu

Wynajmujesz na potrzeby firmy lokal lub obiekt użytkowy, w którym był wcześniej prąd.

Procedura

  • Sprawdź, czy masz licznik w budynku.
  • Wybierz produkt energetyczny (taryfę).
  • Wypełnij i wyślij wniosek o umowę zakupu lub protokół.
  • Otrzymasz pocztą umowę. Podpisz ją i odeślij.
  • Uruchomienie dostawy prądu.

Dokumenty 

Protokół zdawczo-odbiorczy (557,6 kB)

Więcej informacji

Upewnij się u właściciela nieruchomości, że to właśnie do Ciebie należy obowiązek podpisania umowy z firmą energetyczną.

Produkt energetyczny – wybierz uważnie najkorzystniejszy dla ciebie produkt energetyczny. Zaznacz go we wniosku.

Licznik – sprawdź czy masz zamontowany. Gdy licznik jest – wypełnij wraz z wynajmującym Protokół zdawczo-odbiorczy. Ten protokół zastępuje wniosek na umowę sprzedaży. Gdy instalacja nie ma licznika, zaznacz to we wniosku.

Przed uruchomieniem dostawy prądu zgłosi się do Ciebie elektryk i sprawdzi lub zamontuje licznik. Montaż licznika jest bezpłatny.

Wypełnij wniosek na zakup energii lub protokół zdawczo-odbiorczy. Wyślij faksem lub pocztą wniosek lub protokół. Otrzymasz pocztą umowę. Odeślij do nas podpisany jeden egzemplarz.

Dopiero po otrzymaniu przez nas umowy uruchomimy niezwłocznie dostawę.

Adres do korespondencji

TAURON Obsługa Klienta Sp. z o.o.
ul. Lwowska 23
40-389 Katowice
Fax: 032 303 56 33

Firma w mieszkaniu

Firma w mieszkaniu

Gdy prowadzisz firmę w mieszkaniu powinieneś podpisać nową umowę. Według przepisów firma nie powinna rozliczać się według taryf mieszkaniowych. Powinieneś rozdzielić instalację (oddzielne liczniki), gdy chcesz używać tylko część mieszkania na działalność gospodarczą.

Procedura

  • Sprawdź, czy masz licznik w mieszkaniu
  • Wybierz produkt energetyczny (taryfę)
  • Wypełnij i wyślij wniosek lub protokół
  • Otrzymasz pocztą umowę. Podpisz ją i odeślij
  • Uruchomienie dostawy prądu

Dokumenty i linki

Protokół zdawczo-odbiorczy (557,6 kB)

Oświadczenie o stanie technicznym instalacji (401,3 kB)

Produkty energetyczne

Więcej informacji

Produkt energetyczny – wybierz uważnie najkorzystniejszy dla ciebie produkt energetyczny. Zaznacz go we wniosku.

Licznik – sprawdź czy masz zamontowany. Gdy licznik jest – wypełnij wraz z wynajmującym Protokół zdawczo-odbiorczy. Ten protokół zastępuje wniosek na umowę sprzedaży. Protokół zabezpiecza cie przed sytuacją, w której mógłbyś być zmuszony do zapłacenia za poprzedniego użytkownika.

Gdy instalacja nie ma licznika, zaznacz to we wniosku. Dowiedz się także, czy lokal miał zdjęty licznik przez ponad 1rok. Wtedy dodatkowo instalację musi sprawdzić elektryk z uprawnieniami i podpisać oświadczenie o stanie instalacji.

Przed uruchomieniem dostawy prądu zgłosi się do Ciebie elektryk i sprawdzi lub zamontuje licznik. Montaż licznika jest bezpłatny.

Wypełnij wniosek na zakup energii lub protokół zdawczo-odbiorczy. Wyślij faksem lub pocztą wniosek lub protokół. Dołącz oświadczenie, jeśli jest potrzebne. Otrzymasz pocztą umowę. Odeślij do nas podpisany jeden egzemplarz.

Dopiero po otrzymaniu przez nas umowy uruchomimy niezwłocznie dostawę.

Adres do korespondencji

TAURON Obsługa Klienta Sp. z o.o.
ul. Lwowska 23
40-389 Katowice
Fax: 032 303 56 33  

Zmiany w umowie

Zmiana adresu, nazwy firmy, zmiana osoby reprezentującej firmę lub śmierć właściciela firmy.

Procedura

  • Wypełnij wniosek i wydrukuj.
  • Przygotuj załączniki.
  • Dostarcz wszystko do Biura Obsługi Klienta.
  • Dostaniesz 1 egzemplarz umowy - podpisz go i zachowaj.

Załączniki

  • Zmiana danych rejestrowych: odpis z KRS lub wpisu do ewidencji.
  • Śmierć właściciela firmy: współmałżonek - akt zgonu; spadkobierca - akt zgonu i tytuł prawny do firmy. W przypadku niezakończonego postępowania spadkowego zgłoś się osobiście do Biura Obsługi Klientów z aktem zgonu i dowodem osobistym oraz aktami sprawy spadkowej.
  • Zmiana adresu wskutek decyzji administracyjnej: kopia decyzji UM lub ADM.

Rozwiązanie umowy

Gdy chcesz rozwiązać umowę i zdemontować licznik. Gdy chcesz tylko zmienić stronę umowy - np. wynająć lokal - postępuj wg procedury dla wynajętego lokalu.

Procedura

  • Wypełnij wniosek o rozwiązanie umowy
  • Prześlij wniosek
  • Pracownik TAURON przyjdzie i zdemontuje licznik

Dokumenty i linki

Zmiana produktu

Zmiana produktu

Możesz zmienić taryfę podstawową na produkt energetyczny. Możesz także zmienić parametry produktu energetycznego - np. liczbę stref lub przejść na produkt dla większego zużycia energii.

Procedura

  • Przejdż do działu produktów
  • Wybierz odpowiedni produkt
  • Wypełnij kwestionariusz zamówienia przy produkcie
  • Zmienimy produkt od kolejnego okresu rozliczeniowego

 

Ceny energii i produkty - sprawdź